ХАРАЂУКУ У ШУМАТОВАЧКОЈ
Аутор/водитељ радионице: Јелена Стојановић, дипломирани сценограф и костимограф.
Четири радионице – два викенда:
23. и 24. јуни и 30. јуни и 1. јули 2012. године,
у поподневним часовима (од 15 до 18 часова).
Атељеи Центра за ликовно образовање – Шуматовачка.
Шуматовачка – Центар за ликовно образовање, Друштво љубитеља јапанске популарне културе Сакурабана и Градска општина Врачар
Вас позивају да се пријавите за учешће у радионици модне илустрације инспирисаном Харађуку модом и јапанском поп културом
под називом
ХАРАЂУКУ У ШУМАТОВАЧКОЈ
Ако сте млади и креативни, желите да се упознате са јапанском популарном културом и изразите у различитим уметничким видовима
пријавите се до среде, 20. јуна 2012. године.
Регистрација полазника/ца је 23. јуна од 14.30 - 15.00,
Центар за ликовно образовање, улица Шуматовачка 122, Београд.
Група: максимално петнаест полазница/ка.
Цена: 800,00 динара по учеснику.
Учесници сами набављају материјал за рад (техника по избору).
Пријављивање је у току.
Информације на: +381 11 64 04 846; +381 60 50 40 588, art@sumatovacka.rs; www.sumatovacka.rs.
Радионица је инспирисана Харађуку (Harajuku) културом која се развила у истоименом дистрикту у Токију. У почетку је дистрикт био омиљено место окупљања младих људи који су изражавали своју индивидуалност и креативност кроз стилизоване одевне комбинације – било да их носе или осмишљавају. Убрзо је стил у одевању прерастао у креативни уметнички израз са појавним формама у музици, дизајну, различитим примењеним уметностима. Иако су се у почетку млади који су се окупљали у Харађуку угледали на савремену америчку и британску уметничку и дизајнерску сцену, временом се ситуација у потпуности преокренула. Међу поклоницима јапанских уметника нашли су се и Дејвид Боуви (David Bowie) и Иги Поп (Iggy Pop) још 80-тих година прошлог века, а у скорије време поп звезде попут Гвен Стефани (Gwen Stefani) која је допринела популаризацији ове субкултуре код генерација које сада трагају за сопственим индивидуалним изразом и дистинкцијом у општој глобализацији. Иако помало противречно, помоћу дизајнера као што су Реи Кавакубо (Rei Kawakubo), Хироши Фуђивара (Hiroshi Fujiwara) или Ниго (Nigo), Харађуку култура која негује индивидуалност, налази поклонике широм света – глобално.
Харађуку радионица полазницима приближава модни дизајн и модну илустрацију, али и фотографију, графички и индустријски дизајн, унутрашњу архитектуру...простор за деловање и излагање њихових креација...
ИЗЛОЖБА...
По завршетку радионице, 1. јула, настали радови ће бити представљени на групној изложби у Дому омладине Београда, током трајања фестивала Јапанизам који се, у организацији Друштва Сакурабана, бави промоцијом јапанске поп културе.