РОЂЕНДАН ЦЕНТРА ЗА ЛИКОВНО ОБРАЗОВАЊЕ И СВЕЧАНО ОТВАРАЊЕ ГАЛЕРИЈЕ СтепениШте
РОЂЕНДАН ЦЕНТРА ЗА ЛИКОВНО ОБРАЗОВАЊЕ И СВЕЧАНО ОТВАРАЊЕ ГАЛЕРИЈЕ СтепениШте
Свечаним отварањем галерије СтепениШте и изложбом радова сликарке Јелене Антић, под називом НОЕМА, Шуматовачка је 17. децембра 2010. прославила 63 године свог постојања.
Догађају су присуствовали пријатељи Шуматовачке, некадашњи и садашњи полазници, предавачи, представници културе и уметности нашег града, партнери и комшије.
Директорка мр Весна Богуновић поздравила је госте и подсетила на значај који је ова установа имала у образовању великог броја уметника са простора бивше Југослације: 'Многи су у Шуматовачкој доживели своју иницијацију а знања која су стекли су постала део њиховог сопственог преиспитивања и поимања света око себе. Некима су се ту догодиле велике љубави, неки су, касније као успешни пословни људи помогли да се школа и реконструише 1989. године, а многобројни сврате и данас као већ остварени уметници. Не смемо заборавити све оне који су се у Шуматовачку 'враћали' као њени предавачи, педагози или руководиоци (као на пр. Драган Добрић, ђак Косте Богдановића).'
Ксенија Маринковић, уредница програма представила је пројекат 'УМЕТНИЧКА КОЛЕКЦИЈА ШУМАТОВАЧКЕ – Work in progress'
Када је реч о визији и мисији Шуматовачке у будућности, директорка Весна Богуновић рекла је: 'Шуматовачка има важно место како за визуелне уметности и ликовну уметност, тако и за уметничку педагогију на овим просторима. Намера Шуматовачке је да се као јединствена установа у Србији учини што видљивијом у јавности и да се представи не само београдској публици, већ и у другим градовим Србије, чиме би допринела већој популарности ликовне културе и анимацији публике и тзв. не-публике у различитим срединама.
Шуматовачка негује своју 'традицију', али не да би је чувала само за себе. Из једне од најстаријих градских установа културе и можда најлепших чубурских башти, Шуматовачка жели да уђе у свакодневни живот.
Под насловом 'Уметност за сваки сто', Шуматовачка данас позива и упућује на испитивање, читање и рецепцију присуства, учешћа и улоге визуелних уметности у животу свакога од нас.