На свежем ваздуху са... Аница Вучетић

ВИДЕО ИНСТАЛАЦИЈЕ – један могући поглед на покретну слику

 

Четвртак, 14. новембар 2019. од 18 сати

Центар за ликовно образовање

Шуматовачка 122

Врачар 

 

Константна промена и убрзање су одлике времена у коме живимо. Преплављени смо информацијама и сликама до мере контаминације и загушења. Девалвиране слике се брзо смењују, понављају, носе минимум значења, површну информацију, брзо се заборављају, троше.

Видео инсталације су покретне слике инсталиране у простору, оне подразумевају интерактивност, активан однос између посматрача и уметничког рада, ангажују посматрача да слику доживљава, конзумира на другачији начин него слике којима смо изложени свакодневно. Кретање слике у видео инсталацијама захтева усредсређен поглед који се креће по површини слике, активира чула посматрача, прилагођена регистровању брзих промена, на известан напор концентрисаног разумевања.  

 

АНИЦА ВУЧЕТИЋ је рођена 1962. у Београду. Дипломирала је (1981./’86.) и магистрирала (1986./’89.) сликарство на Факултету ликовних уметности у Београду. Бави се видео инсталацијама и амбијентима.

 

ИЗБОР САМОСТАЛНИХ ИЗЛОЖБИ:

 

Амбијенти, мобили, инсталације (1994.), Галерија УЛУС, Београд; Носталгија (1995.), Музеј савремене уметности Универзитета у Сан Паолу - MAC USP Ibirapuera, Сан Паоло, Бразил; Снови о великом таласу (1999.) и Амбијентални радови (2001.), Ludwig Форум за интернационалну уметност, Ахен, Немачка;  Видео инсталације (2002.), Галериа 23 y 10, ICAIC – Instituto Cubano del Arte y la Industria Cinematograficos, Хавана, Куба; Сажимање (2006.) и Увирање (2009.), Галерија Културног центра Београда; Одсликавања (2007.) и Интер/Видео/Акција (2017.), Галерија Ремонт, Београд; Рез (2008.), Уметничка галерија ,,Надежда Петровић”, Чачак, Србија; Дуго путовање (2010.), Музеј Савремене уметности Републике Српске, Бања Лука, Република Српска, Босна и Херцеговина; Увирање (2011.), Уметностна галерија Марибор, Салон Ротовж, Словенија; Велики талас (1997.) и Пад (2013.), Салон Музеја савремене уметности, Београд; Дуго путовање (2015.),  Центар савремене умјетности Црне Горе, Перјанички дом, Подгорица; Са друге стране (2017.), Галерија Дома културе Студентски град, Нови Београд.

 

ИЗБОР ГРУПНИХ ИЗЛОЖБИ:

 

Југословенска документа 1987., Collegium Artisticum, Сарајево, Босна и Херцеговина; Einfluss (1998.), Темпорäре Галерие, Менхенгладбах, Немачка; Hanging Around  (2000.), Култур Центрум Ситтард, Холандија; Edible Wомен (2005.), Emmersive New Media, Торонто, Kанада; Valeurs (2005.), Espace Culturel François Mitterrand du Conseil général de la Dordogne, Périgueux, Француска; Укрштања (2006.), Leksands Kulturhaus, Шведска; We Would Like To Present… (2007.), Art  Museum of Togliatti, Togliatti, Русија; Разоткривање/Подвучено сећање (2008.), Musee d’ Art Moderne, Saint-Etienne, Француска (Музеј Савремене уметности Републике Српске, Бања Лука, Република Српска, Босна и Херцеговина; Нациолна Галерија, Скопље, Македонија; The Museum of Byzantine Culture, Солун, Грчка); Carrefour 3 (2009.), Nicolas Salmeron Cultural Centre Gallery, Мадрид, Спанија; Closeness - Савремена уметничка сцена Србије (2009.), TOKI Art Space, Токио, Јапан; Српски савремени уметници (2010.), Eskilstuna Konstmuseum, Eskilstuna, Шведска; Ремонт у Пули (2009.) и ТУ СМО 2 (2010.), Музеј Савремене уметности Истре, Пула, Хрватска; Sensing Realities (2015.), Galerie B-312, Montréal, Канада; Everyday Scenes (2016), Randers Kunstmuseum, Данска; ‘80 и ‘90 данас – The Rhythm Divine (2019.), Галерија СЛУ Ниш / Официрски Дом.

 

НАГРАДЕ:

 

- Меморијал Надежде Петровић у Чачку - Награда Меморијала и Награда публике (2005.),

- Grand Prix на 9. Међународном бијеналу уметности минијатуре у Горњем Милановцу

  (2008.),

- Политикина награда из Фонда Владислав Рибникар за најбољу изложбу (2008.),

- Награда Нишког салона (2016.).

 

http://anicavuc.wix.com/anicavucetic