Харађуку/Harajuku



 

Креативна модна радионица за тинејџере и младе 

Осам термина од по три сата.

Води: Јелена Стојановић, дипломирани костимограф и сценограф.
Led by:Jelena Stojanović, stage designer.

Циљна група: средњошколци и студенти.

Харађуку (дистрикт у Токију) је почео као омиљено место окупљања младих људи који су волели да изражавају своју индивидуалност и креативност кроз стилизоване одевне комбинације – било да их носе или осмишљавају. Убрзо је стил у одевању прерастао у креативни уметнички израз са појавним формама у музици, дизајну, различитим примењеним уметностима. Иако су се у почетку млади који су се окупљали у Харађуку угледали на савремену америчку и британску уметничку и дизајнерску сцену, временом се ситуација у потпуности преокренула. Међу поклоницима јапанских уметника нашли су се и дејвид Боуви/David Bowie и Иги Поп/Iggy Pop још 80-тих година прошлог века, а у скорије време поп звезде попут Гвен Стефани/Gwen Stefani која је допринела популаризацији ове субкултуре код генерација које сада трагају за сопственим индивидуалним изразом и дистинкцијом у општој глобализацији. Иако помало противречно, помоћу дизајнера као што су Реи Кавакубо/Rei Каwакubo, Хироши Фуђивара/Hiroshi Fujiwara или Ниго/Nigo,  Харађуку култура која негује индивидуалност, налази поклонике широм света – глобално .

Центар за ликовно образовање у Шуматовачкој својим програмом покушава да окупи младе креативне људе, да им омогући уплив и усавршавање како би могли да се изразе у различитим уметничким видовима. Један од начина је да се обезбеди простор за деловање и излагање њихових креација, као што је временом постао и Харађуку дистрикт у Токију. Харађуку радионица полазницима приближава првенствено модни дизајн и модну илустрацију, али и фотографију, графички и индустријски дизајн, унутрашњу архитектуру.

Уз помоћ стручног кадра Шуматовачке, полазници су у позицији да бирају да ли желе да се баве модним дизајном и илустрацијом, дизајном уопште и фотографијом кроз штампану публикацију која ће се креирати током радионице, презентацију одевних предмета- модну ревију, или дизајнирањем простора у којем би се презентовали радови настали током креативног процеса. Једно од средстава за анимирање полазника је и упознавање са модерном уметничком и дизајнерском јапанском сценом.

фото: Ивана Алексић; стајлинг: Мина Петровић и Јелена Стојановић; модели: Милица Николић, Драгана Мијаиловић, Лара Девечерски, Александра Ковачевић фризуре: Ива Теофановић; нокти: Ведрана Бранковић; коришћени: накит Staša Cherry Cupcake, одећа Mistiqarts, Мина Маџарац, Ана Барајевић, колекција AlxemyФото: Ивана Алексић, стајлинг: Мина Петрович и јелена Стојановић. модел: Данијела Петковић

У првој фази радионице, учесници се упознају кроз теоријску наставу (различита наставна средства) са модерном јапанском културом, са посебним освртом на видове дизајна; савременим јапанским уметницима који делују и ван граница Јапана.

Друга фаза радионице је практичан рад. У овој фази полазници се активирају на стварању идејних решења и њиховој реализацији кроз индивидуалне и групне радове уз стручне консултације са предавачима из Центра. Избор области дизајна или више њих је слободан. Заједнички задатак је да после одређеног броја термина за реализацију појединачних решења, резултат буде модна ревија, штампана публикација или изложба радова (фотографија, изведених одевних предмета, модних илустрација, скица итд).

Циљ радионице је да се подстакне креативно размишљање и стави акценат на лични израз. Такође, да се млађој популацији понуде ангажовани садржаји и простор за деловање и окупљање око заједничких интересовања.

Јелена Стојановић